Anunturi Gratuite

Motoare de cautare pe internet

Informatii
EnciclopedieUltimele InformatiiCele mai vizionate InformatiiCele mai comentate InformatiiInformatii MedicaleAdauga InformatieComentarii Informatii
Motoare de cautare pe internet
Cautarea informatiilor pe internet
Se putea pomeni, la un moment dat, de o supraabundenta a informatiilor... In 1999 erau peste 800 milioane de documente pe web... Site-uri comerciale, personale, institutionale, universitare; articole, romane, pagini publicitare, cataloage... Peste 100 de limbi... Este suficient sa cauti, de exemplu, "istorie antica" si imediat te zapacesti... Internautul renunta, de obicei, la vizualizarea sutelor de documente propuse...
Anuare internationale sunt Yahoo! (http://www.yahoo.com) precum si versiunea in franceza, Yahoo!France (http://www.yahoo.fr) - Yahoo fiind primul anuar care a aparut pe web (mentionez ca Yahoo! intra totodata si in categoria portalurilor); Dmoz (http://www.dmoz.org) - un anuar care traieste datorita contributiilor internautilor, care valideaza site-urile si accepta sau refuza o inscriere. Dmoz are de asemenea o varianta francofona, animata la randul sau tot de un grup de voluntari. Exista si alte anuare la fel de interesante prin forma si continutul lor, cum ar fi: Nomade (http://www.nomade.fr); Sharelook (http://www.sharelook.fr); Ctrouvé (http://www.ctrouve.com); Francité (www.francite.com).
Nomade
Nomade - ghidul Net-ului francofon - prezinta site-urile web in franceza postate pe Internet. A fost lansat in iulie 1996 de catre societatea ObjectifNet, si pe langa capacitatea de cautare, Nomade, ca si majoritatea concurentilor, propune diferite servicii pentru a incerca sa-si fidelizeze utilizatorii: meteo, selectii de site-uri, dosare, benzi desenate multimedia etc.Contrar robotilor de cautare care indexeaza automat paginile web, Nomade este realizat de o echipa de documentalisti, stagiari si un redactor sef.Sunt oferite astfel doua tipuri de cautari: prin cuvinte cheie sau pe categorie (navigare in arborescenta tematica). Editorii si/sau administratorii de site-uri se inscriu in Nomade prin completarea unui formular online. Aceste formulare sunt integrate intr-o baza de date, Nomade primind in medie cca 150 de site-uri pe zi si 400 in week-end.Echipa Nomade verifica toate intrarile saptamanale, sarcina lor fiind de a verifica sistematic URL-urile si conformitatea descrierilor cu continutul site-ului, numele editorului, situatia geografica precum si natura sa (asociatie, intreprindere, public, educativ sau personal), publicul vizat (pentru tot publicul, copii, adolescenti, adulti sau profesionisti), verificarea si eventual modificarea categoriilor alese de editor.
Si acum sa trecem la motoarele de cautare... principalele motoare de cautare la nivel international sunt: Altavista () si cu versiunea sa in franceza (); Google () este considerat astazi unul dintre motoarele cele mai performante prin calitatea algoritmilor si a rezultatelor afisate; Lycos (); Inktomi (); Hotbot (); Excite ().
Google
Google a cunoscut, doar in cativa ani, un succes fenomenal. Lansat ca un simplu motor in faza de testare, in septembrie 1998, de doi studenti de la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, motorul de cautare isi inaugura versiunea sa comerciala un an mai tarziu. Google primeste in fiecare zi circa 130 de milioane de cereri din toata lumea... deoarece el nu este un motor de cautare ca toate celelalte. Chiar daca se bazeaza pe cautarea cuvintelor cheie, clasate in functie de numar si de site-urile de origine, Google nu merge pe principiul ca site-urile respective sa plateasca pentru a fi afisate in capul listei. Sistemul "page rank", inventat de cei doi studenti, reprezinta popularitatea paginilor.
O alta particularitate a sa este de ordin strategic: in timp ce alte motoare sunt invadate de zeci de bannere publicitare, pe Google, publicitatea se limiteaza doar la cateva link-uri hypertext discrete, care apar pe ecran doar daca sunt in raport cu informatiile cautate. De asemenea, o alta caracteristica este functionarea in mai multe limbi. Poate chiar exagerat de multe: maghiara, sarba, ucraineana, turca, rusa, poloneza, olandeza etc.
Pe de alta parte, Google efectueaza cercetari documentare complexe pentru cine este interesat, fie persoana fizica sau juridica, bineinteles, contra cost.Deoarece concurenta in acest domeniu devine din ce in ce mai acerba, recent, Google a organizat un concurs al carui premiu era de 10.000 de dolari. Castigatorul premiului a creat o modalitate de cautare care permite gasirea paginilor dupa zona geografica in care sunt localizate. Dar adevaratul castigator al concursului poate fi chiar Google deoarece si-a imbunatatit tehnologiile de cautare prin programele primite de la participanti si pe care le poate administra dupa bunul plac, datorita conditiilor incluse in formularele de participare la concurs.
Cautarea informatiilor pe internet
Se putea pomeni, la un moment dat, de o supraabundenta a informatiilor... In 1999 erau peste 800 milioane de documente pe web... Site-uri comerciale, personale, institutionale, universitare; articole, romane, pagini publicitare, cataloage... Peste 100 de limbi... Este suficient sa cauti, de exemplu, "istorie antica" si imediat te zapacesti... Internautul renunta, de obicei, la vizualizarea sutelor de documente propuse...
Anuare internationale sunt Yahoo! (http://www.yahoo.com) precum si versiunea in franceza, Yahoo!France (http://www.yahoo.fr) - Yahoo fiind primul anuar care a aparut pe web (mentionez ca Yahoo! intra totodata si in categoria portalurilor); Dmoz (http://www.dmoz.org) - un anuar care traieste datorita contributiilor internautilor, care valideaza site-urile si accepta sau refuza o inscriere. Dmoz are de asemenea o varianta francofona, animata la randul sau tot de un grup de voluntari. Exista si alte anuare la fel de interesante prin forma si continutul lor, cum ar fi: Nomade (http://www.nomade.fr); Sharelook (http://www.sharelook.fr); Ctrouvé (http://www.ctrouve.com); Francité (www.francite.com).
Nomade
Nomade - ghidul Net-ului francofon - prezinta site-urile web in franceza postate pe Internet. A fost lansat in iulie 1996 de catre societatea ObjectifNet, si pe langa capacitatea de cautare, Nomade, ca si majoritatea concurentilor, propune diferite servicii pentru a incerca sa-si fidelizeze utilizatorii: meteo, selectii de site-uri, dosare, benzi desenate multimedia etc.Contrar robotilor de cautare care indexeaza automat paginile web, Nomade este realizat de o echipa de documentalisti, stagiari si un redactor sef.Sunt oferite astfel doua tipuri de cautari: prin cuvinte cheie sau pe categorie (navigare in arborescenta tematica). Editorii si/sau administratorii de site-uri se inscriu in Nomade prin completarea unui formular online. Aceste formulare sunt integrate intr-o baza de date, Nomade primind in medie cca 150 de site-uri pe zi si 400 in week-end.Echipa Nomade verifica toate intrarile saptamanale, sarcina lor fiind de a verifica sistematic URL-urile si conformitatea descrierilor cu continutul site-ului, numele editorului, situatia geografica precum si natura sa (asociatie, intreprindere, public, educativ sau personal), publicul vizat (pentru tot publicul, copii, adolescenti, adulti sau profesionisti), verificarea si eventual modificarea categoriilor alese de editor.
Si acum sa trecem la motoarele de cautare... principalele motoare de cautare la nivel international sunt: Altavista () si cu versiunea sa in franceza (); Google () este considerat astazi unul dintre motoarele cele mai performante prin calitatea algoritmilor si a rezultatelor afisate; Lycos (); Inktomi (); Hotbot (); Excite ().
Google
Google a cunoscut, doar in cativa ani, un succes fenomenal. Lansat ca un simplu motor in faza de testare, in septembrie 1998, de doi studenti de la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, motorul de cautare isi inaugura versiunea sa comerciala un an mai tarziu. Google primeste in fiecare zi circa 130 de milioane de cereri din toata lumea... deoarece el nu este un motor de cautare ca toate celelalte. Chiar daca se bazeaza pe cautarea cuvintelor cheie, clasate in functie de numar si de site-urile de origine, Google nu merge pe principiul ca site-urile respective sa plateasca pentru a fi afisate in capul listei. Sistemul "page rank", inventat de cei doi studenti, reprezinta popularitatea paginilor.
O alta particularitate a sa este de ordin strategic: in timp ce alte motoare sunt invadate de zeci de bannere publicitare, pe Google, publicitatea se limiteaza doar la cateva link-uri hypertext discrete, care apar pe ecran doar daca sunt in raport cu informatiile cautate. De asemenea, o alta caracteristica este functionarea in mai multe limbi. Poate chiar exagerat de multe: maghiara, sarba, ucraineana, turca, rusa, poloneza, olandeza etc.
Pe de alta parte, Google efectueaza cercetari documentare complexe pentru cine este interesat, fie persoana fizica sau juridica, bineinteles, contra cost.Deoarece concurenta in acest domeniu devine din ce in ce mai acerba, recent, Google a organizat un concurs al carui premiu era de 10.000 de dolari. Castigatorul premiului a creat o modalitate de cautare care permite gasirea paginilor dupa zona geografica in care sunt localizate. Dar adevaratul castigator al concursului poate fi chiar Google deoarece si-a imbunatatit tehnologiile de cautare prin programele primite de la participanti si pe care le poate administra dupa bunul plac, datorita conditiilor incluse in formularele de participare la concurs.
Publicitate

SURSA 03

Unelte de cautare romanesti
La aceasta data, conform statisticilor de la Trafic.ro (Trafic fiind un site de analiza a site-urilor din punct de vedere al numarului de vizitatori), cele mai accesate unelte de cautare din Romania sunt: Kappa, Romania Online, Home.ro, Bumerang, Apropo, Startpage, Index 2000, Acasa, La Start, Onlinemedia, 123Start, Portal, Idilis, Primapagina, Online, Hartionline, Anet, Afla, GoFind si Xportal (pozitiile 1-20).
In prezentarea acestora am mers mai mult pe ideea continutului si nu a aspectului site-ului respectiv. In momentul in care cauti o informatie, nu cred ca te mai intereseaza cat de incarcat cu bannere este sau daca sunt culorile bine alese..., ci din contra, atunci se pune problema calitatii rezultatelor afisate!Si pentru ca am lamurit acest aspect, sa trecem la prezentarea uneltelor romanesti..
Afla () a aparut pe web in anul 2001. In acest moment cuprinde peste 11.000 de adrese romanesti, iar echipa care il administreaza primeste circa 50 de cereri de inscriere pe saptamana. Politica de inscriere este simpla: oricine poate inscrie un site in cadrul unuia dintre cele 12 domenii si peste 100 de subdomenii, cu conditia sa nu fi fost inscris anterior. Inscrierea se poate face pentru o singura locatie (pentru acelasi URL), iar in cele mai multe cazuri, interventia webmaster-ului se rezuma doar la acceptarea si confirmarea inscrierii unui site; dar uneori pot fi modificate domeniile alese initial daca sunt total neconforme cu profilul site-urilor. Cautarea unei informatii se realizeazea in cadrul directorului Afla.ro dar si pe web. Portalul Afla.ro ofera servicii de afisare preferentiala in lista rezultata in urma cautarii, iar pretul este cuprins intre 10 si 100 $ pe an, in functie de domeniu. Alte servicii oferite de Afla: stiri – actualizate de doua ori pe zi, revista presei, editorial, forum, horoscop, concursuri, dedicatii muzicale online, sfatul medicului online, consilier psihologic, programul tv, curs si convertor valutar, adrese utile, cursele aviatice, precum si servicii de programare si webdesign.
123Start! () reprezinta, de fapt, un pachet care cuprinde mai multe servicii: impreuna.123start.ro (matrimoniale); acvaria.123start.ro (horoscop); bazar.123start.ro (anunturi); games.123start.ro (jocuri); live.123start.ro (ziare, radiouri, tv in direct pe Internet), wallpapers.123start.ro si serviciul de mail – www.123mail.ro. Orice webmaster este liber sa-si inscrie site-ul in cadrul directorului 123Start!, echipa care administreaza portalul primind in medie 30 de cereri de inscriere saptamanale. Pentru moment, toate serviciile oferite de 123Start! sunt gratuite.
Idilis () ofera, pe langa posibilitatea de cautare in director, o multime de servicii gratuite navigatorilor: e-mail, sms, web hosting, scanare antivirus online, download, stiri, informatii utile (numere de telefoane si adrese utile, informatii rutiere, amplasare radare, lucrari in trafic, RATB, informatii legislative, financiare), concursuri de cultura generala cu premii tentante, un magazin virtual, oferte/articole din domeniile auto si imobiliar ; dar si servicii comerciale specifice activitatii firmei: acces internet prin linii inchiriate, wireless sau dial-up, web design si web hosting. Idilis primeste circa 30 de site-uri pe saptamana care sunt analizate de editori si sunt sau nu adaugate in director. Datorita verificarii cu atentie a fiecarei inscrieri de site, nu exista posibilitatea de frauda.
La Start () are mai multe optiuni pentru cautare, iar criteriile de inscriere pentru un site sunt calitatea design-ului si continutul interesant al acestuia. Pentru continutul respectivului site, raspunde in exclusivitate autorul. Site-ul a fost realizat din pasiune si este in continua dezvoltare. Webmaster-ul este cel care se ocupa de cele 10 propuneri de inscriere pe care le primeste zilnic.
Home () a fost creat in 1998 de firma IMA Infoconsult si preluat in 2000 de RDSNet. Acesta asigura navigatorilor o gama larga de resurse online, inclusiv serviciul de gazduire a paginilor personale ale acestora. Totodata, Home.ro foloseste motorul GoFind, rezultatele afisate fiind in exclusivitate site-uri romanesti. Autorii paginilor inscrise in cadrul Home.ro sunt in totalitate responsabili pentru continutul afisat. RDS nu controleaza, dar monitorizeaza continutul transmis. Sunt excluse astfel persoanele care trimit un continut ilegal, defaimator, ofensator, vulgar, afecteaza intimitatea altor persoane, rasist sau care incalca drepturile de autor. Sunt de asemenea excluse orice tip de publicitate, materialele promotionale, junk mail, spam, scrisorile in lant etc. Totodata, nu se poate folosi pagina personala sau directorul propriu ca loc de depozit pentru a incarca pagina plecand de la alt link decat cel existent in cadrul portalului sau ca modalitate de intrare pe alt site personal, RDS avand dreptul de a sterge orice continut care violeaza aceste reguli de utilizare. Un exemplu demn de urmat si de alte site-uri care se ocupa cu indexarea adreselor web!
Un site interesant este si Trafic (), lansat la 11 septembrie 2000 si care se ocupa, asa cum am mentionat mai devreme, cu analiza site-urilor romanesti din punct de vedere al numarului de vizitatori. El cuprinde doua sectiuni: Ranking (sau clasament) si listeaza site-urile in functie de numarul de vizitatori si Tracking (sau counter) si care face o analiza a traficului, a profilului vizitatorilor si a promovarii site-urilor respective. Aceasta din urma se adreseaza, in special, administratorilor de site-uri. Nici aici nu se pot inscrie site-uri fara continut, adica in constructie sau nefunctionale, site-uri cu continut ilegal, imoral sau ofensator sau site-uri a caror descriere data in formularul de inscriere nu este conforma cu continutul acestuia.
Configurarea cautarii unor informatii pe Internet
Prima modalitate este cea a cautarii simple in care pot fi folositi operatorii , + - si simbolurile * %
Cea de-a doua modalitate, cautarea avansata, foloseste orice operator logic, operatorii + si – neputand fi folositi. Majusculele pot fi sau nu luate in considerare.
Servicii de cercetare pe Internet
Cei care nu au rabdare / timp sa caute pe Internet ceea ce ii intereseaza sau cei care inca nu au acces la Internet, au o alta alternativa: sa apeleze la cei care ofera servicii de cercetare pe Internet. Totodata, apelarea la un specialist in ale cautarii pe net poate garanta uneori informatii superioare calitativ rezultatelor obtinute de un utilizator Internet obisnuit, in zile intregi de cautare.
In momentul de fata, in Romania, astfel de servicii ofera Fundatia BIT (http://www.101bit.com) ai carei specialisti stapanesc tehnicile necesare gasirii de continut relevant pe Internet. Acestia pot gasi: documentatii si resurse pentru un anumit domeniu (educatie, invatamant, afaceri), adrese de e-mail si informatii disponibile pe Internet despre persoane sau companii din intreaga lume, informatii medicale, publicatii electronice si nu numai (de fapt, nu exista o limita a informatiilor ce se pot gasi pe Internet). Si toate acestea, la un pret redus.
Iar o cautare efectuata de specialistii Fundatiei BIT poate dura doar cateva zile, cateva ore sau chiar cateva minute. Rezultatele cercetarii pot fi prezentate in mai multe formate: pagini web, documente Word, PowerPoint, tabele Excel, baze de date Access, fisiere text sau ASCII. Referitor la preturi... costul serviciilor oferite de fundatia BIT porneste de la 6,50 $ pentru o cautare simpla, iar pretul final al serviciilor de cercetare poate depinde de: dificultatea cercetarii, formatul in care se doreste prezentarea raportului, rapiditatea cu care se doreste finalizarea cercetarii etc. Fundatia BIT poate fi contactata prin e-mail (bionelt@xnet.ro) - metoda preferata de contact, telefon (057/252.607) sau fax (057/252.607). De retinut este faptul ca studentii si profesorii beneficiaza de o reducere de 25% iar plata se face in lei la cursul dolarului din ziua respectiva.
Dictionar Online
Dictionarele Online sunt cele care pot fi studiate vizitând o anumită pagină de internet; aici ve-ti scrie cuvântul pe care doriti sa-l traduceti si apoi apăsând un buton (‘Tradu’, Translate’, ‘Submit’, ‘Find’, etc.) ve-ti obtine afisat echivalentul sau echivalentele cuvântului solicitat. Tot asa procedati si când folositi un motor de cautare gen ‘Google’ sau ‘Yahoo’. Consultarea dictionarului necesită deci o legătură Online constantă, ceea ce consumă atât impulsuri telefonice cât si din contul pe care îl aveti la furnizorul de servicii Internet; de asemenea utilizatorul trebuie să suporte bannerele publicitare aproape omniprezente si instabilitatea legăturii.Avantajele sunt că un astfel de dictionar poate fi consultat oricând, chiar si atunci când nu avem calculatorul propriu la îndemână (de la un Internet Café spre exemplu) fiind de asemenea posibil ca baza lui de date să fie îmbogătită permanent, făcând-ul din ce în ce mai folositore.
Un dictionar soft ‘clasic’ este un program care necesită procurarea kitului de instalare (prin cumparare, împrumutare sau descarcare de pe internet) si instalarea în calculator pentru a fi gata de folosire. Dezavantajele vin din faptul ca programele sunt în general shareware sau demo, necesitând dupa un anumit timp cumpararea licentei. In schimb, fiind mai la îndemână, sunt mai propice unei utilizări intense, regulate.
Iată câteva exemple de astfel de dictionare, în majoritatea lor dictionare bilingve:
Industrial Soft.
Dictionar Online Englez-Român. Disponibil gratuit si pentru telefoanele mobile. Tot aici găsiti exercitii, gramatica, conjugarea verbelor, ghiduri de conversatie atât pentru limba româna cât si engleza.Dictionar Englez-Român / Român-Englez si German-Român/Român-German.
Numărul de cuvinte continute în aceste dictionare este specificat de producătorii lor: 22507 pentru cel Englez-Român, 24551 cuvinte în cel Român-Englez, 22889 în dictionarul German-Român si 15156 cuvinte în dictionarul Român-German.Dictionar Român-Englez-Român: contine 150.000 de cuvinte si expresii! (35.000 din domenii tehnice, 2.000 din informatică, 35.000 de expresii, etc.) .Dictionar Tehnic Român-Englez si Englez-Român 11.500 cuvinte si expresii tehnice disponibile online si 33.000 cuvinte si expresii disponibile în programul pentru calculator. Reminder: vă ajută să învătati expresii noi în orice limbă străină. Translator Englez Român.
Traduce texte în întregime din engleză în română. Face analiza gramaticală, acorduri. Poate traduce documente de tip TXT, RTF, DOC, WRI, HTML. Include dictionare bidirectionale (român-englez, englez-român).DictionarEnglez - Român & Român - Englez peste 160000 cuvinte, Dictionar Francez - Român & Român -Francez peste 130000 cuvinte, DictionarGerman - Român & Român - German peste 180000 cuvinte, DictionarItalian - Român & Român - Italian peste 80000 cuvinte. Acestea nu sunt dictionare online dar sunt (probabil) gratuite; atunci când link-urile indicate vor fi functionale vor fi interesant de urmarit. Urmărind link-ul acesta ve-ti ajunge la o lista imensa de dictionare online si nu numai, structurate pe limbi, specialitati si subiecte, spre exemplu: dictionare Esperanto-Englez, Englez-Chinez, Grec-Rus, Terminologie Internet, Stiinta, Filozofie, Arheologie, Calculatoare. NetLingo
Dictionar online despre Internet ce contine mii de cuvinte si definitii ce descriu tehnologia si comunitatea World Wide Web (este în limba engleză).Printre categoriile pentru care se poate restrictiona rezultatul căutării sunt: Net Technology, Net Software, Net Programming, Termeni tehnici, Siteuri Web, Jargonul Online, Persoane, Organizatii, Jargonul Hackerilor, Web Design, Hardware, Inteligenta artificială, Mesaje de eroare, etc. CAVE LION.
Este un mic Dictionar de termeni medicali în limba română. Dictionar si ghid de conversatie român-ebraic.
Portal Free Software pe serverul UNESCO
La sfârsitul lunii August a aparut pe serverul Web al UNESCO un portal dedicat softului public, o încercare de centralizare a informatiilor si resurselor privind initiativa free software si a tot ce înseamna GNU si GPL.
In acest moment gasiti acolo peste 400 de legaturi spre arhive soft sau spre volume de documentatie, dar si documentele privind istoria si sensul miscarii, licenta GPL, studii de caz. Pot fi astfel parcurse sau preluate documente privind softul public, dupa cum pot fi descarcate numeroase pachete de programe aliniate licentei GPL. Portalul fiind, desigur, în plina dezvoltare.


 
  Comenteaza informatia
Nume: *
E-mail: *
Titlu: *
Comenteaza: *
Scrie codul: *
  Voteaza si trimite comentariul: *
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Enciclopedie
Directoare Web ...
Inscrierea sitului in directoare web Directoarele web cele mai cunoscute precum DMOZ ( ODP -open directory project), Yahoo, GoGuides, Zeal, Bluefind au criterii foarte stricte ce trebuiesc indeplinite pentru a accepta noi situri. ...
Motoare de cautare pe internet ...
Cautarea informatiilor pe internet Se putea pomeni, la un moment dat, de o supraabundenta a informatiilor... In 1999 erau peste 800 milioane de documente pe web... Site-uri comerciale, personale, institutionale, universitare; articole, ...
Yahoo Messenger ...
Yahoo Messenger este un serviciu gratuit care ne permite sa vorbim cu prietenii nostri care sunt online expediandu-le mesaje instantanee. El poate de asemenea sa va alerteze daca aveti un mail nou in posta Yahoo Mail sau contul Yahoo ...
Retelele Wireless ...
O noua tehnologie in domeniul retelelor incearca sa se impuna in momentul actual, cea a retelelor LAN in locul cablurilor, ca mediu de transmisie a datelor, este luat de undele radio sau infrarosii. O retea WLAN (Wireless Local Area ...
Switch-ul de retea ...
Un switch de retea este un dispozitiv hardware care conecteaza mai multe computere intr-o retea locala(LAN). O data cu implementarea Ethernetului huburile si switchurile sunt cele mai folosite dispozitive. Switchurile de retea (sau mai ...
Internetul - Evolutie si dezvoltare ...
Ce este Internetul? Daca secolul XX se spune pe drept cuvint ca a apartinut tehnologizarii culminand in ultimii ani cu informatizare si dezvoltarea ciberneticii prin produsele finite calculatoarele, secolul viitor se spune ca va fi al ...
E-mail ...
Una dintre cele mai importante componente ale Internetului este posta electronica sau sistemul e-mail. Sunt convins ca ai vazut de multe ori, pe cartile de vizita ale prietenilor tai, de exemplu, adrese Internet, care difera de adresele ...
Mihai Eminescu

Ana Aslan

Alexandru Ioan Cuza
Henri Coanda

Albert Einstein
Anunturi Gratuite  |  Vanzari auto  |  Anunturi Imobiliare  |  Anunturi Gratuite  |  Anunturi  |  Anunturi auto, Vanzari auto

Motoare de cautare pe internet

Administrare
web design by © ClausDesign
  Toate drepturile transferate catre Starlight LTD, Amsterdam, Weesperstraat, Holland

copyright-footer

2007 - 2014 Ipedia.ro