Anunturi Gratuite

Tunelul Canalului Manecii

Informatii
EnciclopedieUltimele InformatiiCele mai vizionate InformatiiCele mai comentate InformatiiInformatii MedicaleAdauga InformatieComentarii Informatii
Tunelul Canalului Manecii

Tunelul Canalului Manecii este un tunel feroviar submarin, lung de 50 km, care leaga vestul Frantei cu sud-estul Angliei, pe sub Canalul Manecii. Tunelul a fost construit in cooperare de guvernele Regatului Unit si Frantei. Este al doilea tunel feroviar ca lungime din lume, depasit fiind doar de tunelul japonez Seikan. Traversarea masinilor, autocarelor, motocicletelor si camioanelor este asigurata de navete feroviare si dureaza aproximativ 35 de minute de la peron la peron. Transportul calatorilor este asigurat de compania Eurostar, care utilizeaza trenuri de tip TGV modificate pentru a se adapta specificului tunelului si retelei britanice (alimentare prin a treia sina). Caracteristici tehnice Sapat in stratul de creta albastra, la o adancime medie de 40 m sub fundul marii (107,3 m adancime maxima), tunelul este format de fapt din 3 galerii: doua tuneluri feroviare, cate unul pentru fiecare sens, cu un diametru util de 7,6 m; o galerie de serviciu lata de 4,8 m, prin care circula vehicule speciale. Cele 3 galerii sunt legate la fiecare 375 de metri prin culoare de comunicatie. Acest sistem a permis evacuarea calatorilor cu ocazia incendiului din 18 noiembrie 1996. Aceste culoare asigura si aerisirea tunelului. Aerul este introdus in galeria de serviciu pe la capete si este impins in tunelurile feroviare prin clapete uni-directionale, ceea ce impiedica patrunderea fumului de la un eventual incendiu in galeria de serviciu. Exista si tevi intre cele doua tunele feroviare, pentru a permite aerului sa se miste, reducand astfel rezistenta la inaintare.La fiecare treime a parcursului subteran exista legaturi intre cele doua tunelrui feroviare, pentru a permite izolarea unei sectiuni a tunelului in caz de necesitate. În aceste puncte, galeria de serviciu este plasata langa cele doua tuneluri. Din motive de securitate, tunelurile feroviare sunt iluminate de 20.000 de neoane si au un trotoar continuu pe partea dinspre galeria de serviciu, pentru a asigura evacuarea rapida a calatorilor. Exista antene care asigura comunicatia radio cu suprafata. Constructia tuneleului a costat aproximativ 105 miliarde de franci francezi (16 miliarde de euro), asigurati de investitori privati care au pierdut 87,2% din suma la cursul curent al actiunii.
Inaugurare
Galeriile britanica si franceza, care fusesera sapate cu ajutorul masuratorilor cu laser, s-au intalnit prima data pe 30 octombrie 1990, printr-o mica gaura in galeria de serviciu.Diferenta intre centrul celor doua tuneluri era de doar 358 mm orizontal si 58 mm vertical. Cand cele doua tunele au fost unite complet, pe 1 decembrie 1990, a fost prima data in ultimii 8.500 de ani cand se putea merge pe uscat intre Anglia si Franta. Tunelul a fost inauguratoficial de catre Regina Elisabeta a II-a si presedintele francezt François Mitterrand in cadrul unei ceremonii in Calais pe 6 mai 1994.

Sursa: www.voceabasarabiei.net 

Tunelul Canalului Manecii este un tunel feroviar submarin, lung de 50 km, care leaga vestul Frantei cu sud-estul Angliei, pe sub Canalul Manecii. Tunelul a fost construit in cooperare de guvernele Regatului Unit si Frantei. Este al doilea tunel feroviar ca lungime din lume, depasit fiind doar de tunelul japonez Seikan. Traversarea masinilor, autocarelor, motocicletelor si camioanelor este asigurata de navete feroviare si dureaza aproximativ 35 de minute de la peron la peron. Transportul calatorilor este asigurat de compania Eurostar, care utilizeaza trenuri de tip TGV modificate pentru a se adapta specificului tunelului si retelei britanice (alimentare prin a treia sina). Caracteristici tehnice Sapat in stratul de creta albastra, la o adancime medie de 40 m sub fundul marii (107,3 m adancime maxima), tunelul este format de fapt din 3 galerii: doua tuneluri feroviare, cate unul pentru fiecare sens, cu un diametru util de 7,6 m; o galerie de serviciu lata de 4,8 m, prin care circula vehicule speciale. Cele 3 galerii sunt legate la fiecare 375 de metri prin culoare de comunicatie. Acest sistem a permis evacuarea calatorilor cu ocazia incendiului din 18 noiembrie 1996. Aceste culoare asigura si aerisirea tunelului. Aerul este introdus in galeria de serviciu pe la capete si este impins in tunelurile feroviare prin clapete uni-directionale, ceea ce impiedica patrunderea fumului de la un eventual incendiu in galeria de serviciu. Exista si tevi intre cele doua tunele feroviare, pentru a permite aerului sa se miste, reducand astfel rezistenta la inaintare.La fiecare treime a parcursului subteran exista legaturi intre cele doua tunelrui feroviare, pentru a permite izolarea unei sectiuni a tunelului in caz de necesitate. În aceste puncte, galeria de serviciu este plasata langa cele doua tuneluri. Din motive de securitate, tunelurile feroviare sunt iluminate de 20.000 de neoane si au un trotoar continuu pe partea dinspre galeria de serviciu, pentru a asigura evacuarea rapida a calatorilor. Exista antene care asigura comunicatia radio cu suprafata. Constructia tuneleului a costat aproximativ 105 miliarde de franci francezi (16 miliarde de euro), asigurati de investitori privati care au pierdut 87,2% din suma la cursul curent al actiunii.
Inaugurare
Galeriile britanica si franceza, care fusesera sapate cu ajutorul masuratorilor cu laser, s-au intalnit prima data pe 30 octombrie 1990, printr-o mica gaura in galeria de serviciu.Diferenta intre centrul celor doua tuneluri era de doar 358 mm orizontal si 58 mm vertical. Cand cele doua tunele au fost unite complet, pe 1 decembrie 1990, a fost prima data in ultimii 8.500 de ani cand se putea merge pe uscat intre Anglia si Franta. Tunelul a fost inauguratoficial de catre Regina Elisabeta a II-a si presedintele francezt François Mitterrand in cadrul unei ceremonii in Calais pe 6 mai 1994.

Sursa: www.voceabasarabiei.net 

Publicitate

 
  Comenteaza informatia
Nume: *
E-mail: *
Titlu: *
Comenteaza: *
Scrie codul: *
  Voteaza si trimite comentariul: *
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Enciclopedie
Roboti industriali ...
Primele cercetari in domeniul roboticii au fost initiate la inceputul anilor '60. Dupa un avant substantial al aplicatiilor roboticii in domeniul industrial, cu precadere in industria automobilelor, la inceputul anilor '90 s-au ...
Istoria cailor ferate ...
Caile Ferate din Romania au o istorie de mai bine de 125 de ani. De-a lungul acestora, calea ferata a fost un motor al progresului tehnic si uneori, chiar economic al societatii. De asemenea, a fost un factor de stabilitate care, in mare ...
Airbus A380 ...
Lansarea oficiala a super avionului a avut loc in luna ianuarie a anului trecut, la sediul companiei producatoare din Toulouse, ceremonia concurand in grandoare cu deschiderea Jocurilor Olimpice. Ingerii survolau arealul hangarului in ...
Naveta spatiala Endeavour ...
Naveta spatiala Endeavour si-a incheiat cariera dupa 19 ani si 25 de zboruri. Ea a aterizat cu cateva ore in urma la Centrul Spatial Kennedy din Florida, dupa o ultima misiune pe Statia Spatiala Internationala. Endeavour este cea mai ...
ENIAC ...
La  14  februarie 1946 acum fix 64 de ani, a avut loc la Universitatea din Pennsylvania, USA,  prezentarea de catre Gladeon Barnes, a primului ordinator din lume denumit ENIAC (Electronic Numerical Integrator and ...
Sateliti de televiziune ...
Televiziunea prin satelit se foloseste de sateliti situati pe orbite eliptice (cu un tur complet de circa 12 ore) sau geostationare, dotati cu antene parabolice mari (diametrul de 9-12 m), pentru un semnal mai curat. Programele TV ...
Tunelul Canalului Manecii ...
Tunelul Canalului Manecii este un tunel feroviar submarin, lung de 50 km, care leaga vestul Frantei cu sud-estul Angliei, pe sub Canalul Manecii. Tunelul a fost construit in cooperare de guvernele Regatului Unit si Frantei. Este al ...
Mihai Eminescu

Ana Aslan

Alexandru Ioan Cuza
Henri Coanda

Albert Einstein
Anunturi Gratuite  |  Vanzari auto  |  Anunturi Imobiliare  |  Anunturi Gratuite  |  Anunturi  |  Anunturi auto, Vanzari auto

Tunelul Canalului Manecii

Administrare
web design by © ClausDesign
  Toate drepturile transferate catre Starlight LTD, Amsterdam, Weesperstraat, Holland

copyright-footer

2007 - 2014 Ipedia.ro